Boels pajdeg; världens absolut bästa matpajsdeg!




Detta är min absoluta favorit av pajdeg till matpajer och jag vägrar faktiskt att göra något annat pajskal än detta, av erfarenhet ;)
I receptet är det olivolja, man kan så klart göra den med vilken olja som helst. Men jag rekommenderar starkt att det är extra virgin olivolja, för det ger en helt underbar smak till det krispiga pajskalet!

Ingredienser

3 dl vetemjöl
1 krm salt
½ dl mjölk
1 dl olivolja av fin kvalitet


Blanda samman allt väl i en bunke, det ska vara nästan lika smuligt som till smuldeg. Tryck ut den i en pajform. Detta receptet är till en medelstor paj, om man ska göra en större paj så brukar jag ta 1½ gånger receptet.



Fyll till exempel pajskalet med äggstanning och köttförs med tacokryddor i, en massa färska grönsaker, majs, och toppa med goda ostar. Och Swusch! så har du en underbar tacopaj!!! Baka av i mitten av ugnen på 200-225grader till pajen blivit fast och gyllenbrun.

Perfekt paj att göra av resterna efter en tacokväll med tjejgänget! :D




Kommentarer
Postat av: miss B

I aprove wery much! Äntligen börjar det bli lite stil på henne ;)

Puss

2011-01-11 @ 08:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0